W tym trudnym czasie nie możemy i nie przestaliśmy pracować – wszak szykujemy się do szkoły😊 . Oczywiście dotkliwie brakuje nam tego co tak ważne w przedszkolu – zabawy z kolegami, uczenia się od siebie nawzajem i stałego bycia z grupą i w grupie. Jednak w wyzwaniu realizacji podstawy programowej współczesna technika idzie nam z pomocą. Na szczęście mamy maile, smsy czy facebooka. Wszystkie te urządzenia umożliwiają sprawne przekazywanie Rodzicom zadań do wykonania i inspiracji do pracy z dzieckiem regularnie opracowywanych przez nauczycieli zgodnie z przewidzianą na dany tydzień tematyką. „Starszaki” pod okiem opiekunów w „domowym przedszkolu” wykonują ukochane przez większość zadania w kartach prac, tworzą prace plastyczne, ćwiczą kaligrafię, uczą się wierszy i piosenek, konstruują klockowe czy skarpetowe modele liter, wykonują eksperymenty. Aż miło czasem się samemu zainspirować, co dzieci są w stanie wymyślić na zadany temat:-) Dzięki technice nauczyciele mogą stale monitorować postępy dzieci i udzielać wskazówek.
Nowe trudności powodują też potrzebę wspierania się nawzajem, co Rodzice „Starszaków” świetnie realizują, kontaktując się na utworzonej przez siebie grupie „messengerowej”. W tym czasie szczególne ważne są relacje. Mimo fizycznego oddzielenia to narzędzie sprawdza się, pozwalając na odczucie bycia wspólnotą. Można pożartować, pochwalić się pomysłami, wesprzeć uniesionym kciukiem inicjatywy innych, złożyć życzenia urodzinowe, wyrazić uczucia…
Ta sytuacja uczy nas poszukiwania nowych rozwiązań, ale wszyscy przyznajemy szczerze, że z niecierpliwością oczekujemy jej zakończenia 😊 A tymczasem będziemy się dzielić naszymi osiągnięciami wirtualnie. oprac.p.Marta Zinkiewicz