Sport to zdrowie

Wszyscy przechodzimy obecnie trudny okres…Drodzy rodzice i dzieci, pamiętajcie że RUCH TO ZDROWIE! W załączeniu przesyłam ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz „domowe zabawy”. Pozdrawiam bardzo serdecznie i do zobaczenia.  Wasz pan Andrzej Konopla 🙂

https://damianrudnik.com/wfwdomu/

https://damianrudnik.com/gra-planszowa-wykonuj-cwiczenia-aby-dotrzec-do-mety/

ćwiczenia naszych zmysłów

Ćwiczenia  wykorzystywane w  wadach postawy

T : Wzmacnianie m. grzbietu w pozycjach niskich oraz m. stóp

Przybory: Kijek np. od miotły, mopa. Krzesełko.

1. „Pływanie żabką”- leżenie przodem, nogi wyprostowane i złączone. Na sygnał dzieci unoszą ręce i głowę nad podłogę, wykonują rękoma ruchy jak przy pływaniu żabką: energicznie wyciągają ręce jak najdalej w przód, następnie przenoszą w bok i uginając ręce ściągają je w „skrzydełka”.

2. „Popatrz kijek” – leżenie przodem nogami wyprostowanymi i złączonymi, w dłoniach kijek. na hasło dzieci unoszą ręce z kijkiem  nad podłogę i patrzą  na rodzica. Na hasło „odpocznij” dzieci kładą kijki na podłodze.

3. „Rybki w stawie” – leżenie przodem na kocykach z nogami wyprostowanymi i złączonymi, ręce ugięte w łokciach i oparte o podłogę, palce rąk skierowane do środka. Na hasło dzieci odpychają się dłońmi od podłogi i ślizgają się po podłodze.

4. „Kwiatek rośnie” – siad skrzyżny, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło „kwiatek rośnie” dzieci powoli prostują tułów i wyciągają ręce w górę jak najwyżej. Na hasło „kwiatek więdnie” dzieci powoli wracają do pozycji wyjściowej.

5. „Zdmuchnij świeczkę” – siad skrzyżny z rękami ułożonymi w „skrzydełka”, dłonie zaciśnięte w pięści a jeden palec wyprostowany i skierowany do góry jest „zapaloną świeczką”. Na sygnał dzieci obracają głowę w lewo i „zdmuchują” lewą „świeczkę”. następnie skręcają głowę w prawo i zdmuchują prawą „świeczkę”. Na hasło „zapal świeczkę” dzieci prostują po jednym palcu każdej dłoni.

6. „Budowanie domu” – siad skrzyżny z dłońmi na kolanach, plecy wyprostowane, głowa wyciągnięta w górę. na hasło „budujemy dom” dzieci przenoszą ręce w skrzydełka, następnie przenoszą prawą ręką w górę i ustawiają dłoń równolegle do podłogi. Tak samo ustawiają lewą rękę ale z dłonią nad dłonią prawą, przenoszą prawą dłoń nad lewą itd. Budujemy tyle pięter aż dzieci maksymalnie wyciągną ręce w górę. Wówczas rodzic podaje hasło „budujmy dach” – dzieci wyciągają dłonie w górę i łączą palce prawej i lewej dłoni tworząc „dach” nad zbudowanym domem.

7. „Bicie brawa stopami” – siad na podłodze, kolana skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Na hasło dzieci unoszą stopy nad podłogę uderzają jedna o drugą. Na hasło „stopy odpoczywają” – dzieci wracają do pozycji wyjściowej.

8. „Baletnica” – dzieci siedzą na krzesełkach, czubki palców dotykają podłogi, pięty uniesione. Na sygnał dzieci przestawiają kolejno stopy do przodu, do tyłu i w bok – imitują kroki baletnicy chodzącej na palcach.

9. „Skarpetka” – dzieci na krzesełkach. Na sygnał każde dziecko za pomocą palców stopy przeciwnej stara się zdjąć skarpetkę z jednej nogi, a następnie z drugiej nogi.

W miarę możliwości przećwiczmy wszystkie ćwiczenia. Ćwiczenia wykonujemy wolno i dokładnie. Pozdrawiam Andrzej Konopla.

 

Ćwiczenia wykonywanie w domu.

Czas trwania ćwiczeń nasz codzienny trening powinien trwać nie mniej niż 20 minut.

Liczba powtórzeń ćwiczenia 8- 10 razy.
Najlepszy skutek odnoszą te ćwiczenia, które wykonujemy w seriach ( 3-5 serii codziennie).

Przykłady ćwiczeń izometrycznych:

Izometryczne przysiady wzmacniające mięsień czworogłowy uda

Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość barków, plecami mocno oprzyj się o ścianę.

Powoli przesuń się w dół po ścianie, aż uda będą równoległe do podłogi.

Utrzymuj pozycję przez 10-30 sekund. Powtórz ćwiczenie 2-3 razy.

Ćwiczenia na łydki

Stań przy ścianie na jednej nodze. Stań na palcach

Utrzymuj pozycję przez 10-30 sekund. Zmień nogę. Powtórz ćwiczenie dla obu łydek 2-3 razy.

Ćwiczenia na mięśnie szyi

Usiądź na krześle z zaplecionymi za głową rękami.

Nie opieraj się.

Siłuj się: ręce mają pchać głowę do przodu, natomiast głowa ma pchać ręce do tyłu. Utrzymuj pozycję przez 5 sekund. Powtórz ćwiczenie 10-20 razy.

Ćwiczcie zdrowo i radośnie.

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *